آنلاین

اصول اولیه مراقبت و تمیز کردن پوست را بدانید

مراقبت و تمیز کردن پوست به روش های ساده

پوست بزرگترین عضو بدن است و سلامت و زیبایی آن بسیار مهم است. داشتن پوستی سالم بدون جوش، جوش و لکه های تیره یکی از آرزوهای هر خانمی است. در این مقاله به شما می گوییم که اگر می خواهید این رویا را محقق کنید، اصول اولیه مراقبت و پاکسازی پوست را بیاموزید. متخصص پوست


مراقبت و پاکسازی پوست صورت با درمان های خانگی

همه ما دوست داریم پوستی زیبا، تمیز و بدون لک داشته باشیم، اما زندگی روزمره ما آنقدر شلوغ است که زمانی که پوست سالم نیاز به توجه دارد، زمان کافی برای مراقبت و پاکسازی پوست خود نداریم. اکنون زمان آن است که با یادگیری اصول اولیه، مراقبت و پاکسازی صورت خود را آغاز کنید.


1) صورت خود را بشویید

صورت خود را با ژل شستشوی صورت یا ژل شستشوی صورت کاملاً بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید. توصیه می شود: برای جلوگیری از خشک شدن صورت خود از آب داغ اجتناب کنید. شیر خالص را روی یک پد پنبه ای بریزید و صورت خود را با آن پاک کنید تا منافذ پوست کاملاً پاک شده و گرد و غبار موجود پاک شود.


2) کرم صورت

صورت خود را به مدت 5 دقیقه بخار دهید، سپس به آرامی با یک پارچه نرم خشک کنید. سپس صورت خود را با یک مکعب یخ (با حرکات دایره ای) ماساژ دهید تا منافذ بسته شود و دمای صورت به حالت عادی برگردد. این یک قدم عجیب برای تمیز کردن پوست چرب است.


3) شستشوی صورت

لایه برداری به خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست که پوست شما را خفه می کنند، کمک می کند. برای پاکسازی صورت خود می توانید از اسکراب های طبیعی در خانه استفاده کنید. مثال: شکر و عسل را به طور مساوی مخلوط کنید و صورت خود را به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید، سپس 3 دقیقه صبر کنید و سپس آبکشی کنید.


https://fatemehhabashi.com/skin-cleaning/

4) از ماسک صورت استفاده کنید

صرف نظر از نوع پوست شما، استفاده از ماسک صورت باعث نرمی و بهبود پوست صورت شما می شود. اگر پوست شما ترکیبی از پوست چرب و خشک است، از ماسکی با مواد طبیعی استفاده کنید. موز، گوجه فرنگی و پاپایا نیز خاصیت پاک کنندگی، صاف کنندگی و نرم کنندگی دارند. اگر پوست معمولی یا خشکی دارید و می خواهید بیرون بروید، پودر چوب صندل را با گلاب مخلوط کنید و این خمیر را روی صورت خود بمالید تا از خشکی پوست جلوگیری کنید.


5) رنگ های خانگی

از یک تونر خانگی برای تمیز کردن پوست صورت استفاده کنید. به عنوان مثال، مخلوطی از آب خیار و گلاب که به حفظ تعادل PH کمک می کند.

6) پوست را مرطوب کنید


در نهایت از کرم مغذی صورت و گردن استفاده کنید. فراموش نکنید که قبل از خواب صورت خود را مرطوب کنید. برای پوست های خشک، از پاک کننده های ملایم با الکل آزاد کمتر استفاده کنید.

برای بهترین نتایج پاکسازی صورت، این مراحل را هفته ای یکبار دنبال کنید، زیرا این کار باعث می شود پوست شما نفس بکشد و صبح ها شاداب به نظر برسید.


رفع جوش سر سیاه

برخی از دانه های سرسیاه بزرگ جلوی آینه را می توان با فشار دادن بین دو انگشت از بین برد و حتما ادامه دهید تا ریشه سفید به طور کامل از بین برود، سپس با یک سواب پنبه ای آغشته به الکل سفید ضدعفونی کنید. دانه های بسیار ریز و ریز را با ابزار مخصوص لایه برداری که در فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی موجود است جدا کنید.. این ابزار به صورت چوبی با سر حلقه ای شکل است و می توانید پس از ضدعفونی با الکل سفید آن را جدا کنید. این حلقه را از پایین به بالا روی پوست بکشید و قسمت بینی و سایر قسمت های صورت را بردارید و تمام سرهای کوچک سیاهی که قرار است از بخور بیرون بیاید را بردارید. پوست را با سواب پنبه ای آغشته به الکل سفید ضد عفونی کنید و کار را از سر بگیرید. از آن با چوب حلقه ای استفاده کنید.)

+ نوشته شده در پنجشنبه 22 دی 1401ساعت 9:37 توسط محتوانگار آنلاین | | تعداد بازدید : 24

چگونه بک گراند لپ تاپ را تغییر دهیم؟ (تنظیم پس زمینه لپ تاپ)

آیا از محیط خشک و سرد ویندوز خود خسته شده‌اید و می‌خواهید کمی آن را شخصی سازی کنید؟ یکی از راهکارهایی که می‌توانید برای انجام این کار به کار بگیرید، تنظیم بک گراند لپ تاپ است. بک گراند لپ تاپ همان پس زمینه‌ای است که معمولا می‌توانید آن را در صفحه اصلی ویندوز خود زیر تمامی آیکن‌ها مشاهده کنید. تغییر و یا تنظیم این نوع عکس‌ها برای ویندوز یا لپ تاپ خود، یکی از مهارت‌های ابتدایی برای کارکردن با کامپیوتر به شمار می‌آید که در این مقاله می‌خواهیم به معرفی بیشتر آن بپردازیم.


بک گراند لپ تاپ در ویندوز چیست؟

اگر به عنوان یک کاربر تازه وارد به دنیای دیجیتالی کامپیوترها وارد شده‌اید، ممکن است با اجزای مختلف آن آشنا نباشید. یکی از ساده‌ترین المان‌هایی که در ویندوز می‌توان مشاهده کرد، بک گراند آن است که به عنوان یک المان گرافیکی برای رابط کاربری ویندوز شناخته می‌شود. بک گراند لپ تاپ معمولا به عنوان لاین زیرین صفحه اصلی قرار گرفته و تمامی آیکن‌ها روی آن قرار می‌گیرند. داشتن یک بک گراند می‌تواند علاوه بر زیبایی، به کاربران این امکان را بدهد تا محیط ویندوز خود را شخصی سازی کنند. سیستم عامل X Window به عنوان اولین پلتفرمی بوده است که از تصویر زمینه برای بک گراند استفاده می‌کرده است.


شما می‌توانید بک گراند را در دستگاه‌های الکترونیکی دیگری هم مشاهده کنید. از موبایل و تبلت گرفته تا سیستم عامل‌های مک، اندروید یا iOS و غیره. این نوع بک گراندها می‌توانند به صورت یک تصویر ثابت و یا انیمیت شده به کار گرفته شوند که تمامی روش‌های تغییر و ست کردن آن را در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم.

نکته: پیش از آنکه بخواهیم به روش‌های تنظیم و یا تغییر بک گراند لپ تاپ بپردازیم، می‌بایست به یک نکته توجه کنید و آن، فهمیدن رزولوشن صفحه نمایش لپ تاپ یا کامپیوترتان است. منظور از رزولوشن، ابعادی است که نمایشگر لپ تاپ یا کامپیوتر شما دارد. برای آنکه بتوانید تصویر بک گراند لپ تاپ را بدون کشیدگی و بریدگی و به صورت کامل در ویندوز خود مشاهده کنید، می‌بایست عکس بک گراند با رزولوشن نمایشگر یکسان باشد. معمولا رزولوشن‌های استاندارد برای نمایشگرها شامل موارد زیر هستند:


کیفیت رزولوشن نمایشگر

HD 1024 * 720

FULL HD 1920 * 1080

QHD 2560 * 1440

2K 2048 * 1080

4K 3840 * 2160

8K 7680 * 4320

مقیاس‌های بیان شده برای بک گراند لپ تاپ همگی با واحد پیکسل سنجیده می‌شوند.

روش تنظیم و عوض کردن بک گراند ویندوز چگونه است؟

روش تغییر بک گراند لپ تاپ چگونه است؟ راهکارهای مختلفی برای انجام این کار وجود دارند که برخی از آنها را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد:


تغییر بک گراند از طریق منوی Personalize در ویندوز 8 و 7

اولین روشی که به عنوان رایج‌ترین راهکار برای انجام این کار می‌توان انجام داد، استفاده از قابلیت Personalize است که به راحتی می‌توانید با راست کلیک کردن روی صفحه دسکتاپ به آن وارد شوید. در این صورت می توانید راهکارهای زیر را دنبال کنید:


ابتدا یک عکس با رزولوشن و کیفیت مناسب برای ویندوز خود دانلود کنید.

حال می‌بایست برای تنظیم بک گراند لپ تاپ، به صفحه اصلی ویندوز مراجعه کرده و راست کلیک کنید.

حال در منوی باز شده، بر روی آخرین گزینه کلیک کنید و روی گزینه Personalize کلیک کنید.

مرحله بعدی آن است که از بخش Choose your desktop Background، تصویر موردنظر خود را برای رایانه انتخاب کنید. در این قسمت شما می‌توانید تصاویر مختلفی را مشاهده نمایید.

همچنین شما می‌توانید با انتخاب گزینه Browse، تصویری که مدنظر دارید را از کامپیوتر خود انتخاب کرده و آن را بر روی صفحه نمایش خود قرار دهید.

شما می‌توانید با انتخاب گزینه Select all نیز تصاویر را به صورت چندتایی و طی یک بازه زمانی نمایش دهید.

تغییر بک گراند از طریق منوی Personalize در ویندوز 10

روش تغییر بک گراند لپ تاپ برای ویندوز 10 تقریبا مشابه روشی است که در بخش قبل بیان کردیم اما ممکن است تغییراتی در پیدا کردن این بخش مشاهده نمایید. در این صورت می توان گفت:


ابتدا مانند روش قبل به صفحه اصلی دسکتاپ مراجعه کنید و سپس بر روی گزینه Personalize کلیک کنید.

حال در قسمت بعدی یک پنجره کامل باز می‌شود. از منوی سمت راست باید روی گزینه Background قرار داشته باشید.

در قسمت سمت راست، شما می‌توانید با انتخاب گزینه Browse امکان انتخاب تصویر برای بک گراند لپ تاپ را داشته باشید. در این حالت تصویر موردنظر خود را انتخاب کرده و کار تمام است.

همچنین در بالای این گزینه، چندین تصویر را مشاهده می‌کنید که به صورت پیش فرض برای شما قرار داده شده‌اند و می‌توانید به کمک آنها، پس زمینه ویندوز خود را خالی نگذارید.

نکته: حالت‌های مختلفی برای قرار گرفتن تصویر در بک گراند وجود دارد که می‌توانید از طریق منوی Choose a Fit آن را تعیین کنید. در صورتی که تصویر شما کوچک یا بزرگ باشد، گزینه‌های مختلفی را از این بخش امتحان کنید. اما مقدار پیش فرض آن معمولا بدون مشکل خواهد بود.

دیگر روش های تغییر بک گراند لپ تاپ چیست؟

از دیگر روش‌هایی که می‌توان برای تغییر بک گراند لپ تاپ اقدام کرد می‌توان گفت:جوان ایرانی (irjavan.com)


تغییر بک گراند مستقیم: شما می‌توانید با دانلود عکس مورد نظر خود، بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Set as Background را انتخاب کنید. این روش از نسخه‌های قدیمی تاکنون برای تغییر عکس پس زمینه ویندوز وجود دارد.

استفاده از Setting: اگر به بخش Personalize دسترسی ندارید (از طریق راست کلیک روی صفحه اصلی)، می‌توانید این مسیر را دنبال نمایید: Start -> Setting -> Personalization، حال می‌توانید به منوی Background وارد شده و تصویر ویندوز خود را تغییر دهید.

تغییر عکس بک گراند در ویندوز 11: برای تغییر عکس بک گراند در ویندوز 11 نیز می‌توانید از روشی که در خط بالا آن اشاره کردیم استفاده کنید.

تغییر عکس بک گراند لپ تاپ در ویندوز 11

برای کاربرانی که به تازگی به ویندوز 11 مهاجرت کرده‌اند، ممکن است برخی از تنظیمات در مکان‌های مختلفی قرار گرفته باشند. هرچند که بیشتر محیط کاربری این ویندوز مشابه ویندوز 10 است. برای آنکه تغییری در عکس بک گراند لپ تاپ در ویندوز 11 ایجاد نمایید، می‌توان از مسیر زیر استفاده کرد که عبارتند از:


بر روی فضای خالی دسکتاپ راست کلیک کنید. در این حالت یک منو باز خواهد شد که می‌توانید گزینه‌های مختلفی را روی آن مشاهده کنید.

حال بر روی گزینه Personalise کلیک کنید و می‌توانید به قسمت شخصی سازی ویندوز خود در این نسخه هدایت شوید.

در صفحه باز شده، بر روی گزینه Background کلیک کنید. حال اینجا صفحه‌ای است که می‌توانید بک گراند و تصویر آن در لپ تاپ یا کامیپوتر خود را تنظیم کنید. برای آنکه بتوانید تصویر جدیدی را بر روی ویندوز خود قرار دهید، گزینه Browse را انتخاب کرده و از تصاویر درون رایانه خود استفاده کنید.


تنظیمات دیگر برای تنظیم پس زمینه لپ تاپ
2 تنظیمات دیگر نیز در بخش Background ویندوز لحاظ شده است که می‌توانید به کمک آنها برای تغییر عکس آن اقدام کنید. برای این کار از مراحلی که گفته شد، به بخش Background تنظیمات خود بروید. حال در این بخش دارید:

تنظیم بک گراند دسکتاپ به یک رنگ ثابت: کشو Background را باز کنید و گزینه Solid Color را انتخاب نمایید. حال از منوی باز شده گزینه‌های رنگی موردنظر خود را انتخاب کنید تا یک رنگ ثبات بر روی کل صفحه نمایش شما اعمال شود.
تنظیم عکس های اسلایدی برای بک گراند: شما این امکان را دارید تا عکس‌هایی را به صورت چندتایی انتخاب کرده و آنها را برای پس زمینه ویندوز خود اعمال کنید. برای این کار کشو Background را باز کرده و گزینه Slideshow را انتخاب کنید. زمانی که این گزینه را انتخاب کنید، باید از قسمت Browse عکس های خود را انتخاب کرده و سپس میزان تغییر فاصله زمانی عکس‌ها را تنظیم کنید. این فاصله زمانی می‌تواند 1 دقیقه تا 1 روز باشد.
تنظیم بک گراند متحرک و انیمیشینی برای ویندوز
قسمت نهایی آموزش تغییر بک گراند لپ تاپ، مربوط به عوض کردن پس زمینه و انیمیت کردن یا حالت دادن به آن می‌شود. در این صورت شما می‌توانید عکس پس زمینه خود را متحرک کنید. اما برای انجام این کار چه کاری باید انجام داد؟ برای آنکه بتوانید چنین کاری را انجام دهید، می‌بایست Livey Wallpaper را نصب کنید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید قابلیت‌های بیشتری را برای بک گراند ویندوز خود ایجاد نمایید. شما حتی می‌توانید یک بک گراند را برای ویندوز خود بسازید و از آن استفاده کنید. مثلا امکان آن وجود دارد تا یک ویدیو را از یوتیوب وارد این بخش کرده و نیز قسمتی از آن را به صورت متحرک برای ویندوز خود ایجاد کنید.

حال شیوه انجام چنین کاری در این برنامه چگونه است؟ برای آنکه این کار را انجام دهید، به سادگی مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا می‌بایست این برنامه را دانلود کنید. آن را نصب نمایید. این نرم افزار در مایکروسافت استور گذاشته شده اما می‌توانید از پلتفرم‌های ایرانی نیز آن را دانلود نمایید.
گام بعدی ان است که از منوی بازشونده در قسمت بالا سمت راست، گزینه System Tray را انتخاب نموده و تصاویری که مدنظر خودتان است را در آن بارگذاری کنید.
نرم افزار دیگری که می‌توانید برای انجام این کار استفاده کنید، BioniX Wallpaper Changer نام دارد که می‌توانید با قرار دادن یک گیف مناسب در آن، اقدام به متحرک سازی بک گراند خود نمایید.

سوالات متداول
برخی از سوالات متداولی که ممکن است کاربران راجع به موضوع تغییر بک گراند لپ تاپ داشته باشند، به شرح زیر می‌باشند:

شیوه ست کردن بک گراند متحرک در ویندوز 11 چگونه است؟
در پاسخ به این پرسش می‌توان گفت شما باید ابتدا وارد مایکروسافت استور شده، برنامه Lively Wallpaper پیشنهاد این کمپانی را دانلود کنید. حال تصویر متحرک، گیف یا ویدیو دلخواه یوتیوب خود را در آن قرار دهید.

شیوه قرار دادن یک والپیپر روی چند مانیتور چگونه است؟
بسیاری از ما ممکن است 2 یا 3 مانیتور داشته باشیم و بخواهیم یک تصویر را بر همه آنها تنظیم کنیم. روش انجام این کار آن است که برنامه Lively Wallpaper را نصب کرده و از Control Panel استفاده کنید. در این حالت روش پیشفرض آن یعنی Selected Screen Only را به مود Display group تغییر دهید.

روش استفاده از گیف به عنوان بک گراند صفحه نمایش لپ تاپ چگونه است؟
برای آنکه بخواهید با یک گیف اقدام به تغییر بک گراند لپ تاپ نمایید، می‌بایست از برنامه‌ها و نرم افزارهای دیگری استفاده کنید که نمونه هایی از ان شامل Lively Wallpaper، Plastuer، BioniX Wallpaper Changer و غیره می‌باشند.

روش افزایش کیفیت بک گراند لپ تاپ در ویندوز 10 چگونه است؟
اگر می‌خواهید برای افزایش کیفیت پس زمینه در ویندوز 10 اقدام کنید، کافیست کلید ترکیبی Win + R را انتخاب کرده، سپس وارد برنامه Run شوید. حال Regedit را تایپ کرده و اینتر بزنید. به مسیر رجیستری HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop بروید و روی گزینه Desktop می‌بایست راست کلیک نمایید. در مرحله بعدی از قسمت New باید مقدار آن را روی DWORD (32-bit) Value بگذارید. حال گام بعدی آن است که نام مقدار جدید را به مقدار JPEGImportQuality تغییر دهید. حال بر روی این گزینه دو بار کلیک کرده و مقدار Value Data را بر روی 100 تنظیم نمایید. این کار باعث می‌شود تا کیفیت تصویر 100 درصد شده و تغییر نکند. توجه کنید که عکس وارد شده نیز می‌بایست از کیفیت خوبی برخوردار باشد.
+ نوشته شده در سه شنبه 20 دی 1401ساعت 9:11 توسط محتوانگار آنلاین | | تعداد بازدید : 4449

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]