نکات مهم ریدایرکت در سئو
فرایند ریدایرکت انتقال یک URL به URLدیگر است. تغییرمسیر راهی برای ارسال کاربر با ارسال موتورهای جستجو به آدرسی غیراز آدرسی است که او درخواست کرده است. درواقع با این کار زمانیکه کاربر روی لینکی کلیک میکند، بهطور خودکار او را به آدرس دیگری هدایت میکنید. همین اتفاق درمورد موتورهای جستجو نیز میافتد. بنابراین، مطالعه تاثیر انتقال URL بر فرآیند بهینهسازی سایت(سئو)بسیارمهم است. در ادامه به نکات مهم ریدایرکت در سئو میپردازیم.
هر انتقال آدرسی دارای ریسکی است!
اگرچه با تغییرات جدید در گوگل، تغییر مسیر 301 باعث کاهش رتبه صفحه نمیشود، اما باید در نظر داشته باشید که رتبه صفحه تنها یکی از حدود 200 عامل مؤثر بر سئو است. به عبارت دیگر، اگر آدرس قبلی را به صفحه جدید 301 منتقل کنید و این صفحه جدید همان محتوای صفحه قبلی را داشته باشد و در این بین فقط URLتغییر کند و محتوای صفحه ثابت بماند، میتوان گفت که این تئوری که هیچ رتبه صفحهای صحیح نیست، روند بهینهسازی سایت شما را به خطر نمیاندازد و نخواهد انداخت. اما اگر انتقال آدرس 301 به صفحه با محتوای کاملاً متفاوت و موضوع نامربوط انجام شود، دیگر این نظریه صحیح نخواهد بود. فرض کنید صفحهای با عنوان و محتوای مرتبط با «طراحی وب سایت هواپیمایی» دارید، سپس این آدرس را به صفحهای منتقل میکنید که «قیمت سئو سایت» را توضیح میدهد. با این کار به دلیل عدم ارتباط این دو صفحه تمامی رتبههای مربوط به صفحه اول از بین میرود و سئو به آدرس جدید منتقل نمیشود. این موردی قابلتوجه از نکات مهم ریدایرکت در سئو است.
https://minevisam.com/advantages-of-buying-german-hosting/
ریدایرکت 302 و 301
دلیل اینکه گوگل تصمیم گرفت با انتقالهای 302(موقت) مانند انتقالهای 301(دائمی) رفتار کند این بود که موارد زیادی وجود داشت که 302 به اشتباه برای انتقال آدرسها درزمانی که فرد قصد استفاده از 301 را داشت، استفاده میشد. اگرچه میدانیم که گوگل در ریدایرکت 302 نیز رتبه صفحه را انتقال میدهد اما این انتقال پس از گذشت مدتی مشخص بود؛ درحالیکه در 301، انتقال صفحه بلافاصله انجام میشد. از نکات مهم ریدایرکت در سئو باید به این مهم توجه کنیم که ریدایرکت 302 یک استاندارد جهانی وب است و گوگل تنها پخشکننده در وب نیست. هدف اصلی و کاربرد اصلی 302 در استانداردهای جهانی، انتقال موقت URLاست و سایر موتورهای جستجو و همچنین شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر احتمالاً با انتقالهای 302 به طریقی متفاوت از طرف گوگل مواجه خواهند شد.
ابتدا باید توضیح داد که گوگل میخواهد همه وب سایتها به HTTPSمهاجرت کنند، به همین دلیل اعلام کرده است که به وبسایتهایی که دارای پروتکل HTTPS هستند امتیازات کوچکی درسئو برای تشویق سایتها میدهد. دلیل اصلی اینکه در گذشته طراحان وب و صاحبان وب سایت علاقهای به انتقال به HTTPSنداشتند این بود که باید تمام URLهای سایت خود را 301 میکردند و با هر انتقال 301، 15درصد از رتبه صفحه از بین میرفت. با تغییرات جدید، خطر از دست دادن رتبه صفحه تقریباً از بین رفته است، اما آنچه وجود دارد پیچیدگی انتقال به HTTPSاست.
نکات مهم در انتقال آدرس مناسب برای سئو
هرگونه انتقال URLاز هرنوعی که باشد خطرات و اثرات منفی بر سئو دارد. اگرچه همه ریدایرکتهای302،301 و307طبق گوگل رتبهبندی میشوند، ریدایرکت301هنوز بهترین گزینه برای تغییر مسیر دائمیURLاست.
به خاطر داشته باشید که رتبه صفحه و همچنین سایر ویژگیهای مرتبط با لینک تنها بخشی از فاکتور بهینهسازی سایت هستند.
بهترین نوع انتقال این است که قسمتهای دیگر صفحه دقیقاً یکسان به نظر برسند بهجز خود URLکه باید تغییر کند.
نکات مهم در خصوص انتقال URL
نکات مهم ریدایرکت در سئو انتقال URL(تغییر نام URL) که باید به آنها توجه شود شامل موارد زیر است:
· حجم زیادی از متن را در URL حذف کنید.
· ساختار فولدربندی خود را برای سئوی وبسایت بهبود دهید.
· یک URL قابل خواندن وارد کنید.
· در آدرس اینترنتی کلمه کلیدی را جای دهید.
در خصوص نکات مهم ریدایرکت باید بدانید که به استثنای رتبه صفحه، بقیه قوانین برای انتقال URL همچنان اعمال میشوند. اگر URLخود را به یک صفحه نامرتبط منتقل کنید یا یک وبسایت بخرید و 1000 صفحه را به صفحهاصلی خود هدایت کنید، واقعاً هیچ تأثیری در بهبود SEO خود نخواهید دید.