آنلاین

نکات مهم ریدایرکت در سئو

فرایند ریدایرکت انتقال یک URL به URLدیگر است. تغییرمسیر راهی برای ارسال کاربر با ارسال موتورهای جستجو به آدرسی غیراز آدرسی است که او درخواست کرده است. درواقع با این کار زمانیکه کاربر روی لینکی کلیک می­کند، به­طور خودکار او را به آدرس دیگری هدایت می­کنید. همین اتفاق درمورد موتورهای جستجو نیز می­افتد. بنابراین، مطالعه تاثیر انتقال URL بر فرآیند بهینه­سازی سایت(سئو)بسیارمهم است. در ادامه به نکات مهم ریدایرکت در سئو می­پردازیم.

هر انتقال آدرسی دارای ریسکی است!

اگرچه با تغییرات جدید در گوگل، تغییر مسیر 301 باعث کاهش رتبه صفحه نمی­شود، اما باید در نظر داشته باشید که رتبه صفحه تنها یکی از حدود 200 عامل مؤثر بر سئو است. به عبارت دیگر، اگر آدرس قبلی را به صفحه جدید 301 منتقل کنید و این صفحه جدید همان محتوای صفحه قبلی را داشته باشد و در این بین فقط URLتغییر کند و محتوای صفحه ثابت بماند، می­توان گفت که این تئوری که هیچ رتبه صفحه­ای صحیح نیست، روند بهینه­سازی سایت شما را به خطر نمی­اندازد و نخواهد انداخت. اما اگر انتقال آدرس 301 به صفحه با محتوای کاملاً متفاوت و موضوع نامربوط انجام شود، دیگر این نظریه صحیح نخواهد بود. فرض کنید صفحه­ای با عنوان و محتوای مرتبط با «طراحی وب سایت هواپیمایی» دارید، سپس این آدرس را به صفحه­ای منتقل می­کنید که «قیمت سئو سایت» را توضیح می­دهد. با این کار به دلیل عدم ارتباط این دو صفحه تمامی رتبه­های مربوط به صفحه اول از بین می­رود و سئو به آدرس جدید منتقل نمی­شود. این موردی قابل­توجه از نکات مهم ریدایرکت در سئو است.

https://minevisam.com/advantages-of-buying-german-hosting/

ریدایرکت 302 و 301

دلیل اینکه گوگل تصمیم گرفت با انتقال‌های 302(موقت) مانند انتقال‌های 301(دائمی) رفتار کند این بود که موارد زیادی وجود داشت که 302 به اشتباه برای انتقال آدرس‌ها درزمانی که فرد قصد استفاده از 301 را داشت، استفاده می‌شد. اگرچه می‌دانیم که گوگل در ریدایرکت 302 نیز رتبه صفحه را انتقال می‌دهد اما این انتقال پس از گذشت مدتی مشخص بود؛ درحالی‌که در 301، انتقال صفحه بلافاصله انجام می­شد. از نکات مهم ریدایرکت در سئو باید به این مهم توجه کنیم که ریدایرکت 302 یک استاندارد جهانی وب است و گوگل تنها پخش‌کننده در وب نیست. هدف اصلی و کاربرد اصلی 302 در استانداردهای جهانی، انتقال موقت URLاست و سایر موتورهای جستجو و همچنین شبکه­های اجتماعی مانند فیس­بوک و توییتر احتمالاً با انتقال­های 302 به طریقی متفاوت از طرف گوگل مواجه خواهند شد.

ابتدا باید توضیح داد که گوگل می­خواهد همه وب سایت­ها به HTTPSمهاجرت کنند، به همین دلیل اعلام کرده است که به وب­سایت­هایی که دارای پروتکل HTTPS هستند امتیازات کوچکی درسئو برای تشویق سایت­ها می­دهد. دلیل اصلی اینکه در گذشته طراحان وب و صاحبان وب سایت علاقه­ای به انتقال به HTTPSنداشتند این بود که باید تمام URLهای سایت خود را 301 می‌کردند و با هر انتقال 301، 15درصد از رتبه صفحه از بین می­رفت. با تغییرات جدید، خطر از دست دادن رتبه صفحه تقریباً از بین رفته است، اما آنچه وجود دارد پیچیدگی انتقال به HTTPSاست.

نکات مهم در انتقال آدرس مناسب برای سئو

هرگونه انتقال URLاز هرنوعی که باشد خطرات و اثرات منفی بر سئو دارد. اگرچه همه ریدایرکت­های302،301 و307طبق گوگل رتبه­بندی می­شوند، ریدایرکت301هنوز بهترین گزینه برای تغییر مسیر دائمیURLاست.

به خاطر داشته باشید که رتبه صفحه و همچنین سایر ویژگی‌های مرتبط با لینک تنها بخشی از فاکتور بهینه­سازی سایت هستند.

بهترین نوع انتقال این است که قسمت­های دیگر صفحه دقیقاً یکسان به نظر برسند به­جز خود URLکه باید تغییر کند.

نکات مهم در خصوص انتقال URL

نکات مهم ریدایرکت در سئو انتقال URL(تغییر نام URL) که باید به آن­ها توجه شود شامل موارد زیر است:

· حجم زیادی از متن را در URL حذف کنید.

· ساختار فولدر­بندی خود را برای سئوی وب‌سایت بهبود دهید.

· یک URL قابل خواندن وارد کنید.

· در آدرس اینترنتی کلمه کلیدی را جای دهید.

در خصوص نکات مهم ریدایرکت باید بدانید که به استثنای رتبه صفحه، بقیه قوانین برای انتقال URL همچنان اعمال می­شوند. اگر URLخود را به یک صفحه نامرتبط منتقل کنید یا یک وب­سایت بخرید و 1000 صفحه را به صفحه­اصلی خود هدایت کنید، واقعاً هیچ تأثیری در بهبود SEO خود نخواهید دید.

+ نوشته شده در چهارشنبه 3 آذر 1400ساعت 13:27 توسط محتوانگار آنلاین | | تعداد بازدید : 369